Ügyfélkapu

Letölthető
Technikai segítség
Egyéb
Hírlevél feliratkozás
Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Pendrive-ot vagy
ingyenes webtárhelyet nyerthet!





A keresőoptimalizálásról


Mi az a keresőoptimalizálás, azaz helyesen: keresőkben való megjelenés optimalizálása


Biztos már számos honlapon találkozott a kifejezéssel, és bővebb leírásokat is lehet találni erről az újkeletű online marketing megoldásról.
A keresőoptimalizálás mint szó önmagában értelmetlen, és a helyes kifejezés a: keresőkben való megjelenés optimalizálása. Több okból mégis a helytelen kifejezést használjuk, ami többek között annak köszönhető, hogy ez a szó, hogy keresőoptimalizálás sokkal könnyebben megjegyzhető, és egyszerűbb kifejezése ennek az egyébként nagyon összetett és bonyolult marketing megoldásnak.

Röviden egy olyan megoldásról van szó, aminek segítségével meglévő vagy újonnan készített honlapját olyan módon szerkesztik át, hogy az az internetes keresőprogramoknak egy jól átlátható oldal legyen és jól kivehető egyértelműen az oldal tartalmára jellemző kulcsszavak tartalmazzon. Egy rövid példa:
Ha Ön fogkefét árul, akkor honlapjának tartalmát úgy kell megszerkeszteni, hogy a keresők is lássák, hogy az Ön honlapja fogkefék forgalmazásával foglalkozik, hogy az Ön oldalán lényeges és hasznos információk találhatóak meg a fogkefékről.
Ennek kivitelezése sajnos nem olyan egyszerű, hogy csak párszor elhelyezzük a fogkefe szót weboldalunk tartalmában, és ezért alakultak közvetlenül ebben a szolgáltatásban tevékenykedő vállalkozások, mert a keresőoptimalizálás fontossága napjainkban már közvetlenül az oldal megjelenésének fontossága előtt szerepel. Hogy miért van ez?
Gondoljunk csak bele, hogy hiába rendelkezünk egy szép, letisztult megjelenésű honlappal, ha senki sem talál meg minket az interneten, sokkal többet fogunk elkölteni reklámokra, mint amennyibe oldalunk optimalizálása kerülne.

Mikor van szükségünk arra, hogy honlapunkat optimalizáljuk a keresőkben való megjelenésre:
  • Ha nem szeretnénk tíz- vagy netán százezreket online reklámokra költeni.
  • Ha sok a honlapunk tartalmára kíváncsi látogatót szeretnénk
  • Ha az általunk forgalmazott terméket honlapunkon szeretnénk bemutatni a látogatóknak és nem a konkurens oldalakon

Ebből a pár indokból is látszik, hogy most már szinte minden esetben szükség van honlapunk optimalizálására, azonban figyeljünk oda, mert rengeteg olyan honlapot találunk az interneten akik "TOP1 pozició a Google keresőben" és hasonló valótlanságokat garantálnak nekünk. Pontos pozicióra optimalizálni senki sem tudja honlapját, mivel egy annyira bonyolult mesterséges intelligenciával rendelkező programról van szó (Google), hogy szinte kiszámíthatatlan, hogy honlapunk 3. vagy 6. lesz egy adott kulcsszóra egyik hétről a másikra. Ahol azt olvassuk, hogy "Google első oldalon való megjelenés garantált" ott már érdemes részletesebben elolvasni az ajánlatot, mivel ez sokkal közelebb áll a valósághoz, mint az elsőként említett.

Keresőoptimalizálás első lépései | Kulcsszavak helyes kiválasztása | Linkstratégia | Mi az a Pagerank?